Ekonomi

Rakuten ve eBay, Japon ikinci el modasına yönelik ABD talebini araştırıyor

Japon Rakuten Group, ABD pazarının ikinci el Japon moda ürünlerine olan iştahını ölçmek için NASDAQ:EBAY’de listelenen e-ticaret devi eBay ile bir işbirliği başlattı. Bu girişim 8 Mayıs’ta başladı ve Rakuten’in ikinci el mallar bölümü Rakuma’dan yedi satıcıdan oluşan seçkin bir grubu içeriyor. Girişim, son 34 yılın en düşük değerinde olan yenin mevcut düşük değerinden yararlanarak Japon mallarını daha uygun fiyatlı hale getirmeyi amaçlıyor.

Ortaklık, hayat pahalılığı kaygılarının tüketicileri pazarlık arayışına itmesiyle, tasarruflu alışverişe yönelik küresel bir eğilimden yararlanmak üzere tasarlandı. eBay, Rakuma’nın seçili ürünlerini platformunda listeleyerek ve satışlardan komisyon karşılığında ülke çapında nakliye ve müşteri hizmetlerini yöneterek bu girişimi kolaylaştırıyor.

Deneme, uluslararası alanda ilgi gören bir pazar segmenti olan ikinci el moda ve aksesuarlara odaklanıyor. Rakuma’nın genel müdürü Kenichiro Hasegawa, bu ilgiyi Japon ikinci el lüks mallarının genellikle koruyucu kılıf ve kapaklarla korunan mükemmel kondisyonuna bağlıyor. Hasegawa, ‘Japonya’da kullanılmıştır’ etiketinin bu ürünlere algılanan değer kattığını belirtiyor.

Bu işbirliği, kısmen Japon ürünlerini ekonomik olarak daha erişilebilir kılan yenin değer kaybının da etkisiyle Japonya’da yatırım ve turizmde yaşanan artışın arka planında gerçekleşiyor. Özellikle Tokyo’nun Akihabara bölgesindeki turistler, ikinci el mağazalarından hevesle eski oyunlar ve oyuncaklar satın alıyor.

Rakuten, eBay ile ortaklığı için belirli bir satış hedefi belirlememiş olsa da, katılımcı yedi satıcıdan gelen ilk geri bildirimler çok önemli olacak. Denemenin başarılı olması halinde Rakuten, tüm Rakuma mağazaları ile eBay kullanıcıları arasındaki bağlantıyı genişletmeyi hedefliyor.

Kullanılmış ve yenilenmiş ürünlerin brüt ürün hacminin yaklaşık %40’ını oluşturduğu ikinci el pazarı eBay için büyük önem taşıyor. Mart 2024’te eBay, ikinci el giysi, ayakkabı ve aksesuarların küresel satışlarında bir önceki yıla kıyasla beş kattan fazla bir artış olduğunu bildirdi.

ABD’nin ardından eBay’in en büyük pazarları arasında Kanada, Avustralya, Birleşik Krallık ve Almanya yer alıyor. eBay Japonya kategori yönetimi başkanı Naoki Kitamura, “nihai hedeflerinin” Rakuma’nın sunduklarını bu ülkelere de genişletmek olduğunu ifade etti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

kadikoy-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort